17 maart 1969|In Historie|1 Minutes

1969 – Impressie van een uitstekende rit

De organisatie moet telefonisch 20 gulden extra vragen aan de deelnemers vlak voor de start van de Horneland Rally om het financiële gat te kunnen opvangen. Dat oplettendheid geboden was bleek al kort na het begin. Velen liepen hier direct strafpunten op. De nacht was de lus st. Hubert-st. Hubert. Op punt 146, de weg naar Orchimont was hier de boosdoener die voor strafpunten zorgde. Equipe Luijbregts loopt hier 18 strafpunten op. In st. Hubert werd er zo druk gesleuteld dat het op een wedstrijd uit het Europees kampioenschap leek. Luijbregt moest hier zijn remblokken vervangen, bij de finish in Weert kwam hun handrem gevaarlijk dichtbij de binnenverlichting.

 

De overwinning gaat tussen Claus-Jetten en Baars-Baars waarbij de eerste gaan strijken met de eer. In de toerklasse gaat de overwinning naar M. Smeets-P. Smeets.