[vc_row][vc_column width=”1/1″][vc_column_text]Vorige week hebben Peter Rovers en Joep Wanders de Horneland Rally nagereden. In meerdere opzichten een stormachtige 2-daagse. Door de sterke wind in de Ardennen lag de route bezaaid met afgewaaide takken en bladeren, wat het tempo regelmatig drukte. In 2 gevallen moest er zelfs omgereden worden omdat er een omgewaaide boom over de weg lag. We gaan er van uit dat dit over 2 weken opgelost is, maar onze voorrijders/wegzetters zullen daar uiteraard extra aandacht voor hebben.[/vc_column_text][vc_gallery el_id=”gallery-118000″ medias=”79953,79954″ gutter_size=”3″ screen_lg=”1000″ screen_md=”600″ screen_sm=”480″ single_overlay_opacity=”50″ single_padding=”2″][vc_column_text]Maar als een beetje wind en takken het ergste was, dan zou het nog wel meevallen. In de avond moest het narijden afgebroken worden vanwege een lekke band. Nota bene op een van de beter geasfalteerde wegen en die zijn schaars in de Ardennen! Fijn, zo’n auto met runflat banden en geen reserveband aan boord (die gaat volgende keer wel mee…). Sukkelen naar het dichtstbijzijnde hotel (op bijna 30 kilometer…) en de volgende dag met 2 nieuwe voorbanden weer terug naar de route om de klus af te maken.
En een klus was het…, vooral voor Joep… Navigeren op de Michelin kaarten is zeg maar niet bepaald zijn ‘comfort zone’. En dat bleek met enige regelmaat. Minuten aan de broek en een paar gemiste punten… Het is weer een uitdagende Horneland! Door het narijden wordt het tijdschema nog eens kritisch bekeken. De essentie van de Horneland Rally is natuurlijk dat je een balans vindt tussen het tijdschema en het aandoen van de punten. En dan moet je soms keuzes maken. Accepteren dat er op een punt geen RC staat bijvoorbeeld, er is geen tijd om eindeloos te zoeken en dat is ook niet nodig. De controles op de punten zijn zonder uitzondering duidelijk geplaatst, het is geen eierzoektocht. Maar je moet natuurlijk wel op het juiste punt staan. En ‘de gang erin houden’, zonder dat het een scheurpartij wordt, want dat is op de openbare weg uiteraard nooit de bedoeling. Op basis van het narijden wordt het tijdschema dus op een aantal plaatsen wat verruimd.
De organisatie is er bijna klaar voor. De kaarten worden afgemaakt, de laatste vergunningen komen binnen. De startlijst is inmiddels gepubliceerd. Om iets meer ruimte in het tijdschema te creëren, hebben we de start voor de eerste deelnemer (Tourklasse) vervroegd naar 12:30 uur.
Omdat we een paar last-minute afzeggingen hebben gehad, zijn er nog een paar startplaatsen vrij. Inschrijven kan nog steeds, het inschrijfgeld bedraagt € 695,-, inclusief overnachting in Double Tree Hilton Hotel Luxembourg.
Hopelijk tot vrijdag 13 maart bij de documentencontrole vanaf 10:00 uur in Hotel Vaeshartelt![/vc_column_text][vc_button border_width=”0″ link=”url:http%3A%2F%2Fhornelandrally.nl%2Finschrijven%2F|title:Inschrijven||”]SCHRIJF IN[/vc_button][/vc_column][/vc_row]